Vi kom nyss hem från en helkväll med Bob och Yevgeniia. De bjöd med oss ut för att bowla och äta middag en bit hemifrån. Bowlingen gick helt okej för oss alla och det blev Milos första riktiga bowlingkväll där han kunde vara med och kasta klotet. Han älskade det verkligen och ville gärna att det skulle vara hans tur varje gång. Däremellan kunde han dock nöja sig med att organisera om alla klot i rännan – min ordningsamma lilla kille! Efter bowlingen åkte vi till en resturang och åt riktigt god mat. Milo satt nöjt med hela middagen och ville promenera omkring först de se sista minuterna av kvällen.

2016-06-10 18.54.58 2016-06-10 18.54.44

Resten av dagen spenderade vi nere vid poolen. Det var faktiskt riktigt skönt att bara ligga i solen och njuta en heldag. Milo och Kim badade en hel del och till lunch så kom Ricardo hem till oss också. Milo tog en sovstund i vagnen även om det börjar bli på gränsen till för varmt att sova ute i vagnen nu om dagarna. Hur som helst är det alltid kul med besök och jag tror att Ricardo tyckte det var trevligt med sällskap också eftersom Reyhan är i Sverige den här veckan.

Igår hängde vi jag och Milo i Batutta mall på förmiddagen tillsammans med Frank, Kristina, Ina, Sofia och Isak. De älskar att vara i fun city och leka och det är alltid svårt att få dem därifrån. Det är skönt att stället inte är allt för stort, vi föräldrar behöver inte springa med överallt utan kan se barnen från var vi än sitter. Efter lekstunden somnade Milo i vagnen och jag kunde gå runt och utforska mallen lite mer. Hann dock inte allt för långt innan även jag blev trött och tog en vilopaus på Starbucks (som är stängt nu under Ramadan). Efter en liten stund kom en tjej fram och intervjuade mig för en tidning. Hon råkade väcka Milo när hon kom fram och sen var han klarvaken..

Resten av eftermiddagen spenderade vi på stranden tillsammans med Kristina och Diana från vårt hus. Kim mötte upp på stranden en liten stund efter att vi kommit dit. Det var tyvärr väldigt höga vågor så det var svårt för Milo och Diana att bada själva, det var knappt att jag vågade mig ut med Milo. Men varmt och skönt både i vattnet och luften var det och vi njöt av vistelsen på stranden. Vi gick hem när det började skymma och spenderade resten av kvällen i soffan framför en film med popcorn och dadlar, mums!